torsdag 3 maj 2012

Svensk maffia - inte helt hardcore?

Minns ni Black Cobra som stal massa(-riner hehe, en alltför frestande öppning) småkakor och bakelser? Rån i dubbel bemärkelse. Jag, för min del, tycker ju att bakverk är det enda som möjligtvis skulle vara värt att stjäla här i världen. Men som gängledare ger det nog inte riktigt den respekten man önskar om ens underhuggare kommer hem till lyan med säcken full med brownies och äppelkronor. Tänk dig en kille i skinnjacka som står och langar mazariner i gathörnen och skär smakbitar med stiletten. "Bästa kristyren i stan, mannen!" Inte så hardcore.

Och på mitt jobb stjäl de oxfilé. Inte Black Cobra, alltså, men någon är det ju. Oxfilé-maffian tänker jag. Jag tänker sedan helt fördomsfullt att de inte är så hemma med stavningen i det här gänget, så när Mange(som kunde rita lite bättre i mellanstadiet, typ tribaler och drakar och sånt, och därför fått ansvara för designen av loggan) skickat iväg gäng-jackorna på tryck så är det ingen som märkt att det står "Oxfilen" på ryggen. Som om det vore ett slipverktyg för nötkreatur. Och sen tänker jag att Mange har gjort den som i Black Cobras logga - fast ormen är istället en oxfilé/oxfil som slingrar sig upp i anfallsposition. Man riktigt ser hur oxfilen gör sig redo att hugga till. Lite så tänker jag. Men det kan ju vara fel.


1 kommentar: