onsdag 30 maj 2012

Fler saker jag lär mig den hårda vägen:

Ta inte för givet att folk förstår innebörden av flyttstädning. 

För vissa innebär det tydligen att man kan lämna mögel i kyslkåpet, spisen full av kladd, hår i badkaret och Vattnajökull i frysen. Han hade inte ens dragit borsten genom toan, snuskern. Städningen får de faktiskt fixa om de inte ger mig skälig kompensation för att göra det själv, så idag har jag bara målat om med mami och papi! 

Blev urtjusigt måste jag säga - vitt istället för brunt. Nu har jag skitmycket jobb ända fram till lördag kväll och då ska jag direkt till maskeraden. Måste göra färdigt tillbehören innan dess också, när jag nu ska hinna det. Då kommer bild på spektaklet i alla fall! Kanske till och med en video om jag orkar anstränga mig! 

4 kommentarer:

  1. Känner igen det där med städningen, även.om det inte var riktigt lika illa hos oss!

    Puss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, det är så tråkigt! Jag vill ju bara flytta in, så måste jag vänta ännu mer.. Puss

      Radera
  2. Fan vad dåligt, hur jävla svårt är det liksom? Nä just det, inte svårt alls att åtminstone lämna en bostad i bra skick.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen inte. Räva på'n, äckelpellen!

      Radera