söndag 6 maj 2012

Flitigt bi

Yäyä, nu har jag jobbat sådär mycket igen och inte hunnit blåga. Ett tiotimmarspass på fredagen när jag precis blivit oförkyld var kanske att ta i. Igår var det inte lika länge, men sedan var det personalfest på Aspö så det räknas inte heller som konvalescens(stora ord såhär en solig majsöndag-vuxenpoäng). Åt massa god mat och sedan spelade All Star Covers - ett coverband(nähä?) som Lasse på jobbet är basist i. Jag hade vråååålkul! Sjöng mig hes(fortfarande lite Shakiraröst) och dansade fötterna ömma, sedan sov jag på Elin och Jakobs soffa. Elin var också med på festen såklart, en prima danspartner är hon!

Jag är inte ens bakis. T to the J to the O to the HO! Tog en bild sent igår som jag ska testa att ladda upp sedan - jag har skaffat blogger i mobilen och Instagram, men min mobil har krånglat sedan sista uppdateringen så ha inga höga förväntningar. Jag kan även varna känsliga läsare för att bilden kommer innehålla ordskämt. 

Mamma har planterat om vår gigantiska aloe vera-planta och jag ska försöka klämma ut lite juice från bladen som lossnade. Jag hade tänkt beställa aloe-gel på nätet att ha som återfuktare till ansiktet och håret och nu till sommaren när man är ute i solen så är det superbra när man bränt sig, men det är ju ännu bättre om den är färsk, hemmaodlad och helt utan kemikalier. Exakt det jag är ute efter! Jag visste inte ens att man kunde göra det själv, men efter ett par Youtube-lektioner så har jag lärt mig att jag kan gegga på bäst jag vill. Det kommer bli slemmigt och gött!

Nu ska vi se hur det går med den där bilden då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar