onsdag 23 maj 2012

Jäjä

Ni vet när folk på Facebook lägger upp bilder på sin lyxfrukost på balkongen. En sån hade jag kunnat göra idag. För det är strålande sol på altanen där jag sitter med datorn i knät och göttar mig med en smoothie. Det står en till och med en blombukett på bordet och luktar gott.

Det är bara det att jag hade havtorn i min smoothie, det ska ju vara så himla nyttigt. Jens, a.k.a. mr bitterfitta, sa en gång "Allt som är gott ÄR skit och allt som är nyttigt SMAKAR skit - det är Gud som jävlas". Och med havtorn jävlas det verkligen. Förutom att det är så surt att det fräter på tungan så är det knytnävsstora kärnor i dem också = tugga-tugga-tugga-tugga. Och det svider i gommen där jag brände mig på en korv igår när jag var vid simsjön och grillade och tog mitt första dopp!

Men nu ska jag inte lipa mer utan ta tag i veckans texter till skrivgruppen - det blev uppskjutet tills idag istället, lite synd för jag hade redan hunnit tacka nej till ett jobb-pass innan det blev bestämt. Men lite tur också för då kunde jag följa med och grilla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar