söndag 13 maj 2012

Söndag igen

Det var EN plusgrad igår på Olstorp när klockan blivit två. Blommiga kjolen var inte så varm och de dubbla strumpbyxorna hjälpte föga, men dansen desto mer. Och Arvingarna levererade som vanligt. Dansband är ingen skrytmusik, men jag tycker ändå att det är härligt. En bra danskväll är både den bästa utekvällen och det bästa träningspasset på samma gång. Dansar varmt och nära, skuttar omkring, snurrar sig yr, och träffar allt möjligt folk. Det är omöjligt att tycka illa om musiken då, även om de rimmar på "hända" och "vänta" och även om man emellanåt dansar med gubbar i hästsvans som grymtar "Du dansar underbart" i örat på en. Det finns ju slisk på alla dansgolv.

Imorgon ska jag skriva papper på lägenheten och jag har övertygat pappa om att hjälpa mig tapetsera fondvägg! Ska bara höra att det är okej för tjejen jag hyr av, också. Väljer mellan dessa två:


Lutar nog mer åt den gyllene, eller så vill jag mest ha en ursäkt för att använda det ordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar