måndag 21 maj 2012

Är DU en ädelsten?

Mamma och pappa har kommit hem från Turkiet nu, och Jens åkte dit ett par timmar senare på sin studentresa. Vi hann ha långfrukost tillsammans i alla fall! Sedan har jag pysslat hela dagen, gjort bodybutter och sytt min maskeraddräkt. Det gick riktigt bra att sy faktiskt. Knepet när man är kass är att inte göra saker svårare än de är. Som att hålla sig till raksöm om det är det man kan. Tejpa istället för att nåla. Det kanske mer berodde på lathet i och för sig. Knepet när man är lat är att inte göra mer än man absolut måste. Det är ju det man har kreativitet till! Tejp kan man sy igenom och det sticks inte - varför nålar folk över huvud taget?

Mamma fattade inte vad jag var, dock. "Är du en ädelsten?"
Suck.
En ädelsten på maskerad med film- och musiktema?

4 kommentarer:

  1. Han däringadär Skôvdebon22 maj 2012 kl. 15:53

    Det är självklart att man kan klä ut sig till en ädelsten på en maskerad ifall maskeraden så lite som ens bara luktar filmtema, så länge som man klär ut sig till en stor grön eller rosa diamant (Romancing the Stone, 1984; The Pink Panther, 2006 ) eller en av fem stora bärnstenar (Indiana Jones and the Temple of Doom, 1984).
    Serrô!

    SvaraRadera
  2. Aw men det är väl fint att hon trodde det :P Du kunde ju faktiskt gjort en diamantdräkt och varit "Djävulsögat" från Bernard och Bianca, lätt bästa dräkten.

    SvaraRadera
  3. Sofie. Vad är du för något då?
    /dålig läsare

    SvaraRadera
  4. Det är ju rart att ni stöttar mig, men alltså, inte ens jag skulle vara så dum att jag klär ut mig till en ädelsten. De Vises Sten, kanske, men ingen skulle ju fatta det! Och jag är ganska säker på att ingen skulle titta på mig och tänka "AHA - Bärnstenen i Indiana Jones!" om jag skulle klä ut mig till en sån. Eller till djävulsögat. Även om det skulle vara väldigt roligt om det hände!

    SvaraRadera