tisdag 2 oktober 2012

Rutiner(kapitel två i handboken för fokuserade)

Rutiner är den tankspriddes bästa vän. A och O. Det är trygghet, ordning och ro.

Så när mitt duschdraperi, a.k.a. Zebrastian, en kväll satt på FEL sida badkaret var min första tanke "Vem har duschat i min dusch?" och min andra tanke "Det ligger säkert nån under min säng som har smitit in när jag lämnat dörren olåst! Han kommer äta all min mat och surfa på min dator när jag inte är hemma!"

(med på bild finns även Ank-Kristin och Gunde)

Men jag tittade under sängen. Det var ingen där. Ingen i garderoberna heller.

Zebrastian kanske bara hade tröttnat på att hänget och bestämde sig för att ströva vidare. Jag bad Flavius att ta ett snack med honom, och de hade tydligen rett ut det nu.

Så lärdomen av detta är: Låt inte dina sabbade rutiner få dig att tro att det bor någon annan i din lägenhet. Förutom dina husdjur då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar