tisdag 2 oktober 2012

Saker jag läser på nätet just nu

Nanna Johansson - En blogg jag skrattar högt till! Hon är rolig, kreativ, intelligent och har starka åsikter, exempelvis den här krönikan. Grym! Läs kommentarer också, det är nyttigt. Ska man bilda sig en vettig åsikt  så får man lyssna på båda sidor först, även om kommentarerna ofta är väldigt provocerande. Vilket kan vara lika underhållande som krönikan i sig om man är på det humöret!

Snubblade in på Stefan Sundströms krönika på samma sida. Här är den. Fin. Dessutom har jag en tes om att jag om sisådär fyrtio år kommer att ha utvecklats till en hybrid bestående av lika delar Stefan Sundström och Kikki Danielsson. Joddlande dansbandsfalukorv möter proggtrubadur. Kanske 60/40, fördel Kikki, nu när jag tänker efter.

Sedan läste jag en ledare i Aftonbladet för någon vecka sedan om p-piller och den icke-existerande valmöjligheten. Alternativen som aldrig diskuteras, riskerna som mörkas. (Plus kommentarerna där det faktiskt fanns mycket intressant, jag saknade till exempel kopparspiralen i ledaren, varför pratas det inte mer om den?!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar