torsdag 11 oktober 2012

Sagan om cykelns återkomst

Det skulle ju kunna vara så att tjuven bara inte orkade släpa cykeln längre och ställde den mot staketet hundra meter från brottsplatsen, så skulle det kunna vara.

Det skulle också kunna vara så att tjuven läste lappen och smög dit den, livrädd för vedergällning från mördarrobotarna. Och hen kanske inte vågade bli ertappad med att ställa tillbaka den i cykelstället, så det fick bli där i närheten.

Jag hoppas åtminstone att jag inte har skrivit en arg lapp med röd tusch, hotat med transformers-hämnd och undertecknat med Optimus Primes namn i onödan om cykeln har stått hundra meter därifrån hela tiden. Då skulle jag känna mig lite dum, faktiskt.

Och det har ju aldrig hänt förut.


2 kommentarer:

  1. Åh hurra!!! Men vad tror du, klart cykeln rullade hem själv när människan gått av! Den är väl inte puckad.

    OM det skulle hända igen, ta en promenad i Lunden, stulna cyklar kan tydligen hittas där ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jo det är ju en exceptionellt intelligent transformers-cykel! Jag ska låsa fast den i stället framöver, hoppas det hjälper, annars får jag väl gå på upptäcksfärd i Lunden :)

      Radera