torsdag 4 oktober 2012

Kanelbullens dag

Statistik säger att kreativa människor är otrogna i högre utsträckning än andra, och en möjlig orsak kan vara det faktum att den kreativa personen är bättre på att hitta på ursäkter för sitt beteende.

Eftersom jag kanske kan räkna in mig en smula i den kreativa kategorin så bekräftar jag härmed ursäkts-teorin. Inte på otrohet, dock. Men jag börjar mitt nya nyttiga liv typ varannan månad. Till exempel den där gången jag bestämde mig för att sluta köpa Nutella eftersom jag åt så mycket Nutella+Mariekexsandwichar. Sandwiches. Sandwichs. Jag åt så mycket Mariekex med Nutella på. Så jag förbjöd mig själv att sluta köpa det. Och jag köper sällan godis, av den anledningen, jag vet ju att jag kommer äta upp det. 

Men så blir man sötsugen. Så sitter man med en skål chokladbollsmet som man värmt i mikron. Det finns inga problem, det finns bara lösningar. Om man vill, alltså. 

I måndags började jag mitt nya nyttiga liv igen. Ingen mer varm chokladbollsmet. En kille i skrivgruppen fyllde år i tisdags. Han hade gjort tårta och släpat hem alla ingredienser i spöregnet. Sådan tårta kan man inte tacka nej till. 

Och idag är det kanelbullens dag. Där behöver man inte ens komma på en egen ursäkt. Jag tänkte "EN bulle kan jag få. EN." Har jag bakat bullar? Ja. Har jag ätit en? Ja. Har jag ätit två? Ja. Tre? Och en halv. Och en ogräddad. Det är ju kanelbullens dag! 

2 kommentarer:

  1. Meeeeen.. vad är det för klet på bullarna?? Snuskiga lekar? :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahah! Blä Anna, det är ju kristyr!

      Radera