torsdag 18 oktober 2012

Matchtröja

En del är uppvuxna med sport. De har gått på alla matcher med sitt favoritlag, jublat över framgångar, gråtit över motgångar, köpt matchtröjan, kepsen, korven i halvlek. 

Man skulle kunna säga att detta är något liknande. Fast bättre.

När Flammade bägaren släpptes skrek jag på min mamma för att hon inte ville skjutsa mig till stan på lördagsmorgonen för att köpa den. 

Jag skrev ett tal till Harry och Ginny i gymnasiet. Vid Merlins skägg, vad jag borde skämmas mer för detta. 

Jag har läst tills tummarna blivit ömma av tyngden från tusen sidor Hogwarts. Jag har doppat halva Azkaban i badkaret, jag har grusat ner Fenixordern på stranden, jag läste om Sirius död mitt i natten i en husvagn på kusten och fick gråta tyst för mamma och pappa sov några meter därifrån. Jag har släpat omkring böckerna hela min barndom. 

Jag har varit Kvicken på maskerad.

Det är som att ha matchtröja. Fast TUSEN gånger bättre.

Turn to page three hundred and ninety foooooouuur.



Nu har jag gjort en film. 

I min kvicken-dräkt.

Den kommer imorgon. 

5 kommentarer:

  1. Och jag älskar dig och din! Önskar bara att du uppdaterade oftare, min marshmallow! Har förresten gjort slut på all min henna nu också, hehe. Ska köpa Brun nästa gång!

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. DET ÄR DET! I eftermiddag utlovas den!

      Radera
  3. JAG HAR SETT DEN :D

    SvaraRadera