torsdag 20 september 2012

Vuxenbekymmer

När jag för en vecka sedan fick en mystisk räkning från Riksbyggen på flera tusen som jag inte räknat med, då reagerade jag som vilken annan mogen människa som helst. Jag gömde den. Vägrade acceptera den. Grävde ner minnet av den längst bak i mitt medvetande i hopp om att den skulle försvinna.

Tills jag tog tag i mig själv för att göra en budget över hur jag skulle ha råd med alltihopa. Jag tittade igenom papperet. Rad för rad läste jag... klump i magen, ångest i hjärtat... tills insåg att det var hyran. Hyran! Ha! Den hade jag ju räknat med! Så helt plötsligt var jag flera tusen kronor rikare och kände för att fira!

Följden av detta i kombination med extrapris på godis:











4 kommentarer:

  1. Mwahahaha lisa och jag pratade om din gömda räkning på jobbet idag, skitkul!

    Och du är vacker som en dag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kände mig lagom smart ;) Till mitt försvar såg den inte alls ut som de tidigare!! Haha, sista bilden är min favorit, ser ut som en bulldog!

      Radera