måndag 3 september 2012

Henna-hår!

Håret är alltså numera rött. Jag färgade en till gång idag. Det är koppar-orange, typ. Jag är förvånansvärt nöjd, det ser ballt ut. Jag känner mig ball. 

Idag var jag hem-hemma och hjälpte mamma och pappa att sätta ihop köksskåp. Jag visade upp min hårfärg och började med att sjunga Bo-bo-bo-bobo-Borka-bo-Borka. 

Borka är bästa försvar, som jag brukar säga. 

Jens kallade mig gingerbread och tyckte jag såg ut som hon i den nya Disney/Pixar-filmen Modig. Jag föredrar att tänka mig själv lite mer som Rose i Titanic. Eller valfri Weasly-familjemedlem.

Så kommer vi till bildbeviset. Jag hoppas ni inser hur svårt det är att få ett bra kort på sitt hår och hårfärg så det ser ut som på riktigt. I min badrumsbelysning blir ingenting sig likt. Det kanske är det min granne brölar för. Stackarn. 

I alla fall: 


Det är rödare i verkligheten, jag kan ta ett i solljus imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar