måndag 24 september 2012

Novelltävling

Idag har jag träningsvärk i armen. Zucchini-armbåge?

Jag cyklat fram och tillbaka till Biblioteket för att skriva ut en novell till Umeå Novellpris som jag tänkte skicka in. Jag är fullt medveten om att jag inte kommer vinna något(första pris är 50 000 spänn!!) men det är ändå roligt att skriva något som har något annat syfte än mitt eget nöje. Som har ett mål, liksom. Jag kanske kan skriva sånt som underhåller, men det vinner nog inga priser. Inte 50 000 i Sveriges största novelltävling i alla fall.

När jag skickade första versionen av den här novellen till skrivgruppen fick jag höra att "det är som att läsa nåns töntiga dagbok", hahahaaa! Och han hade rätt, så jag skrev om den. Nu är den råare, elakare och bättre. 


4 kommentarer:

  1. Åh åhhh!! jag vill läsa din råa och elaka novell!! :D

    Och fan vad coolt att du ska delta! Lycka till! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är varken rå eller elak, bara råare och elakare, hehe! Och förväntningarna är obefintliga, det är ju jättestort och massa etablerade författare med, men man vet ju aldrig! Tack :D

      Radera