söndag 2 september 2012

Jag har gjort det igen.

För kanske sjuttiofemtonde gången har jag färgat mitt hår i en osynlig färg. Den enda slingan som syns är orange. Gul + röd = färglära på lågstadienivå. 

Mamma kommer knipa ihop läpparna på det där vad-var-det-jag-sa-fast-det-tänker-jag-inte-säga-för-då-blir-du-sur-sättet. Sen kommer hon att säga det ändå. Som alltid. 

Å andra sidan har inte färgningsprocessen avstannat än, henna fortsätter att verka i upp till ett dygn. Ni får se före- och efterbilder imorgon. Varenda gång jag tittar mig i spegeln tycker jag att det ser fränare ut. Jag har ju alltid gillat rött hår!  

Jag är faktiskt lite sugen på att bara kräma i alltihop, vänta i fem timmar och se vad som händer. Kanske imorgon!

2 kommentarer:

  1. Det är bara att försöka igen! Känns bra att både du, Matilda och Johanna har kännt på henna (Johanna har ju faktiskt kört ett bra tag) nu! Då har jag många att fråga om råd om/när jag bli sugen :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, det är sjukt mycket skönare för håret än poo-färg!

      Radera