fredag 28 september 2012

Sellarrökt sinka

När man har jobbat i charken ett tag, då tror man att man har varit med om grejer. Man är härdad. Man har skivat skinka tills armen värker, bränt handlederna på grillgallren, svarat på de dummaste frågorna och dragit lite för många ordvitsar med pensionärerna.

Man tror att man har sett allt, hört allt.

Så hör man finlandssvenskarna uttala salami(för de köper alltid salami) och världen blir ny och ljus igen.

Sallami. Salamiiiiiiiii. Obetalbart.

Ibland ett trevande "Så vill jag ha ett hekto av den där tyska, med vitlök..." 

Men idag: SAAL-AMMI. Kungen av alla uttal.

Finlandssvenskar, ni gör min dag. Alla dagar. Kiitos.

4 kommentarer:

  1. Yes! Det blev ett inlägg :) (säger ju att jag är inne och kollar ofta, kom precis tillbaka från stan efter att ha hämtat syrran ;)

    SvaraRadera
  2. Haha tyckte ändå titeln var roligast, satt och läste den högt för mig själv medan jag skrattade :P

    SvaraRadera