fredag 21 september 2012

"Smarta" idéer.

Jag har länge tänkt att jag ska sy en värme-riskudde av ett blått örngott som jag har. Så kan man mikra den och ha runt axlarna och på magen och vid fötterna och värma sig sådär höstmysigt.

Men jag vet inte, den där symaskinen är så jobbig att släpa fram och så måste man mäta och fålla och sy. Så blev hösten höstigare och kylan kyligare och jag har fortfarande inte gjort någon riskudde.

Så igårkväll plockade jag fram mina torsdagsstrumpor(jag har såna där veckodagsstrumpor) för jag kom på en briljant idé.


Ris-strumpan! Den snabbaste och fulaste lösningen på båda mina problem - lathet och frusna fötter. Jag älskar hur riset lägger sig i hälen sådär.

Fyll valfri(tvättad är att föredra) strumpa med ris(jag tog jasminris, det var det enda jag hade förutom bandspaghetti och jag tänkte att det nog var mindre mysigt), knyt. Mikra i tre-fyra minuter - klart!

Världshistoriens bästa idé tyckte jag innan jag märkte att det var hål i strumpan och jasminris i sängen.


3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Shit, jag måste börja massproducera om det ska täcka efterfrågan som naturligtvis kommer bli enorm på mina använda ris-strumpor! Illa att jag bara har sju veckodags-strumpor...

      Radera
    2. FJORTON har jag. Sju par. Det blir fjorton. Minus de här två då, de är ju defekta.

      Radera