torsdag 28 februari 2013

Färga tyg med blåbär

Den här rosa puffen som jag har, den är fläckad av lite rödvin och tillhörande fläckborttagning och så passar den inte längre så bra med mina nya lila kuddar och gardiner. Så jag hade tänkt sy ett nytt överdrag till puffen. Men eftersom jag är lat och dålig på att sy så tänkte jag att jag kanske kunde färga den istället.

Men textilfärg är icke så värst miljövänligt. Till skillnad från blåbär. Så jag tänkte försöka färga med det, även om det smärtar mig att jag går miste om en smoothie. 

Så nu googlar jag arslet av mig och kommer snart tröttna och experimentera på egen hand och så blir puffen brun. 

Eller så ser man ingen skillnad.


Mitt badkar idag:

Bilden blev kass, det är blålila vatten

Min post idag:

Helt underbart när man får Blixten-inbjudan från en nyss fylld 27-åring!
(HAR FORTFARANDE INTERNET!!!) 

2 kommentarer: