onsdag 13 februari 2013

Inte högstadiet

När man träffar gamla högstadieklasskompisar på krogen och de frågar vad man gör nu för tiden. Man berättar att man jobbar i en matbutik.

Och de svarar: "Jaså? Jag som trodde att du skulle bli nåt, Sofie."

Och man dels vill strypa personen lite för att hen är nedlåtande mot både mig och mitt jobb, dels skrika "MEN JAG ÄR VÄL FÖR FAN INTE FÄRDIG MED LIVET ÄN?!"

Men man låter bli, för vi går inte i högstadiet längre. En av oss kan åtminstone bete sig vettigt.

Istället frågar man vad personen jobbar med och inser att hen förmodligen är mer besviken på sina egna karriärval än på mina. Men man ger inte igen, man hånskrattar inte, eller brölar "LOSER!", för det här är inte högstadiet längre.

Man bloggar om det istället.

10 kommentarer:

  1. Vad ska du bli när du blir stor dåra?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Författare! Eller förskollärare, det beror på om jag någonsin skriver färdigt nåt, haha!

      Radera
  2. Nämen kan man trycka ner någon för att må bättre själv så... gör man tydligen det. Inte konstigt att man känner press att prestera och "bli något" hela tiden, trots att vi är så pass unga. För annars duger man inte.


    Jävla pissfolk. Åh. *kramar katt*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var rätt bajsigt. Det är tur att jag inte har samma dåliga självförtroende som i högstadiet för då hade jag blivit jätteledsen, men nu blev jag mest trött. Gah.

      Radera
  3. Men herregud, vad ÄR det för människor som säger så? För det första: du är 21 år!!! Bebis! För det andra: även om du skulle vilja jobba på coop resten av ditt liv så är det ingen annans jävla business!! Blir irriterad när andra lägger sig i ens val och är nedlåtande. Du är en sjukt vettig, rolig, intelligent människa, de bästa egenskaperna man besitta, då krävs inget mer! Ses den 21a! Puss pårä!

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA! PRECIS!

      hähä läste svettig istället för vettig. Det var kul.

      Radera
    2. Ja, jag kan ju kalla henne svettig för att ge tillbaka på den gången då hon noga strök under "deoderant" på min packlista inför tågluffen... -.-

      ;)

      Radera
    3. Haha, ja man får bara fnysa åt puckot och byta samtalsämne! Det med deon hade jag glömt, Johanna, sorryyy! Och tack för peppen :D Puss

      Radera
  4. Jag träffade en härlig tjej för ett tag sen som uttryckte sig " Ja men det är ju bättre än ingenting" när jag sa att jag jobbade i Töreboda. Inte fint nog tydligen..
    Underbar människor det finns.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ganska fascinerande vad folk vräker ur sig! Suck!

      Radera