söndag 10 februari 2013

Mål

Idag har jag och mamma målat och målat och tapetserat och målat och fikat och målat samtidigt som vi vrålsjungit till alla låtar som vi båda kan utantill. Nästan uteslutande gjorda av Arvingarna. Pappa har ömsom stått bredvid och visslat och fuldansat, ömsom sänkt volymen till under tinnitus-gränsvärde.

Livet är hårt som hantverkare.

Mamma och pappa gick och lade sig efter tio och nu har jag simmat mig igenom dyn av mello-tweets och fb-uppdateringar men kan fortfarande inte sova.

Ligger istället här och klämmer mig på buken eftersom jag funderar på hur läkare kan känna organen där inne. Avgöra svullnad och så. Det enda jag känner är blivande bajskorvar.

Sååå.. Jag hoppas ni har roligare saker för er en lördagsnatt kvart i ett!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar