torsdag 7 februari 2013

Inventering och gammal dimma

Snart är det inventering på jobbet igen.

Sist hade jag det dåliga omdömet att skada foten lagom till den började.

Omständigheterna kring denna skada är en smula höljda i dimma kan man säga. Alkoholrelaterad sådan.

Jag hade haft en av de roligaste kvällarna på hela 2012. På hemvägen fick jag den briljanta idén att klättra upp på ett skåpbilstak, det tjoades lite, det togs lite foton, det fastnades lite i ett rör som satt fastspänt, och dagen efter kunde jag inte stödja på foten alls. Jag trodde jag hade brutit den.

Fick åka till vårdcentralen. Skämdes inför dr. McDreamy. Skrev om det på bloggen.

Och nu när min chef frågade om jag kunde hjälpa till med inventeringen i år också lade hon till "till dess kan du försöka undvika att hoppa från biltak".

Då kände jag verkligen hur glad jag var att mina mest korkade ögonblick finns lagrade här till allmän beskådan så vi kan uppleva dessa fiaskon om och om igen.

Inte för att jag tänker sluta. Nejdå. Jag är bara ännu gladare att det inte är fler av mina chefer som läser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar