onsdag 6 februari 2013

Det VET jag väl!

Skulle fylla i en enkät på skrivgruppen. Älskar enkäter, jag tycker en himla massa saker och enkäter innehåller ypperliga tycknings-möjligheter.

Första frågan: Man/Kvinna

Jag tänker: "Åh, vilken lätt!"

Kryssar i "Hen-pepparkaka." Nej, skoja. Kryssar i "Kvinna".

Fråga två: Ålder: ____

Jag tänker: Fan. Eeh.

Titttar upp. Frågar omkringsittande: "Hur gammal är jag?"

Får konstiga blickar. Skäms. Börjar räkna på fingrarna.

Ropar triumferande: "Tjugoett! TJUGOETT är jag!! Jag visste det!"

2 kommentarer:

  1. Åh<3 Har kommit på mig själv med att svara fel på frågan om min ålder när jag blir tillfrågad. Jag är 21 ibland, ibland 23. Jag ljuger hela tiden tydligen.

    Jättesvårt när man är född 90 med att ha koll på åldern.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, nu är det inte alls lika viktigt att hålla ordning på, nu har vi fyllt det som ska fyllas liksom!

      Radera