tisdag 5 februari 2013

Nu har vi bokat!

Jag längtar efter solen. Så. Himla. Mycket.

Jag har suttit flera kvällar i rad och stirrat på strandbilder med tårar i ögonen. Längt-tårar. Skojar inte.

Jag älskar våren, älskar sommaren och värmen. På vintern glömmer man bort det, av självbevarelsedrift antar jag, men så fort solen börjar titta fram igen så slår den där ohämmade energin till. De senaste åren har jag jobbat på sommaren och liksom gått miste om den litegrann, för någon måste ju jobba också. 

Men NU SÅ! En vecka på Cypern, all inclusive, mitt på stranden. Dör av längtan.

Att fixa:

  • Ny bikini 
  • No poo-solfaktor(tips någon?)
  • Lustgas till Alice(flygrädd)



9 kommentarer:

  1. Längtar så jag dör!!!!

    SvaraRadera
  2. Åh va härligt! Det blir underbart för er <3 Puss mamma

    SvaraRadera
  3. Fan vad sköööööööööööööööönt ni ska ha det!! Har läst lite om Cypern nu och vad härligt det låter! ASRENT VATTEN! Får se.. det kanske blir samma ö för oss i sommar, det är ett klart alternativ för mig i alla fall :D Fråga om solskydd i gruppen på FB, har sett fler diskutera det förut men kommer aldrig ihåg. Jag tror dock att jag kör på jävligt pooigt solskydd ifall det inte finns ett bra nopooskydd som är garanterat bra jämfört med de giftiga. Har en jävla respekt för vår stjärna alltså.. hu. Lär hålla mig i skuggan också :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, vi har ju turen att åka vid lågsäsong så det är betydligt billigare än i vanliga fall. Ett tips är att titta i erbjudande-fliken på fritidsresors hemsida, där hittade vi vår! Bra ställen till billigare priser!

      Ja, jag ska kika i gruppen! Hade inte Johanna en sort förresten? Jag vill absolut att den ska funka lika bra som poo-sorterna!

      Radera
  4. Ja, ska kika lite erbjudanden också. Inte på fritidsresor dock eftersom vi reser från Manchester (sååååå mycket billigare faktiskt, för Rebecca i alla fall -.-' fast jag är ju rik som ett troll så det kvittar väl egentligen heh.).

    Vet icke! Fråga henne! Och ladda ned Whatsapp till mobilen, det är SKITBRA och både jag och johanna använder det ju! Fixa! Gör! Det är gratis! (Än så länge i alla fall)

    SvaraRadera
  5. Tips på bra solskydd utan konserveringsmedel: Maria Åkerbergs produkter. Dyra men mycket dryga och väldigt bra så definitivt prisvärt. Har precis kommit hem från Lanzarote och då haft den med solskydd 15. Blir lätt röd men det kändes inte i huden att jag varit ute i solen hela dan. Enda nackdelen är att man får en vit hinna om man tar på ordentligt men det får man ta.
    Kram från "linedance-Signe"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, definitivt värt att kolla in! Tack Signe! Och kul att du följer :D

      Radera