måndag 30 april 2012

Valborg

Sista dagen i april, alltså är det Valborgsmässoafton!                                                                                             
Ska inte fira det, dock, jag jobbar kväll och sen brukar det inte vara så mycket ståhej häromkring. Men jag såg på nyheterna om forsränning i Uppsala(Johanna, du kanske tittade live?) och jag blir så himla sugen på att studera, eller vara student rättare sagt. 

I typ Uppsala eller Lund och lära mig saker och träffa nya människor! Jag saknar verkligen att gå i skolan, funderar på folkhögskola med skrivinriktning nästa höst eller något sånt, beroende på hur mitt liv artar sig. 

Annars är jag förkyld. Mina mandlar är stora som kiwisar och jag låter som Shakira(oh baby when you talk like that). Kul att jag ska jobba ikväll med den rösten också. Kanske ska kalla mig Charkira?(Jag är glad att detta är en blogg så att ingen märker hur högt jag skrattar åt mitt eget skämt!) Men ingen feber än. Hade ont i kroppen igår men det kan även bero på baksmälla och det faktum att folk glidtacklas på krogen. Som om det inte var en tillräckligt stor utmaning att försöka stå på fötterna ändå liksom. Hoppas verkligen att förkylningen inte blir värre än såhär, lite svullna mandlar kan jag leva (och jobba) med! 

6 kommentarer:

  1. Hahaha! Jag skrattar också! Fin bild i min skalle utav dig dansandes med skinka och salami sjungandes whenever wherever.

    SvaraRadera
  2. Jag var i Lund för första gången nu på valborg.. och var det inte så att jag på något mystiskt sätt snart tagit mej igenom 2/3 av en utbildning hade jag nog velat flytta dit i höst. Sjukt mysigt, och skånskan gör ju att man kan skratta åt allt de säger :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag kan tänka mig att det var en härlig tillställning! Men du ska väl utomlands så småningom om jag förstått det hela rätt? Räcker inte det äventyret?

      Radera
  3. Jaaa, det blev dock ingen forsränning, dagen gick för snabbt. Kom och fira i Uppsala nästa år - det är grymt!!!!!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske det, kanske :D Vore skitkul att fira i en studentstad ju!

      Radera
    2. Du skulle trivas tror jag, man träffar massa folk från hela världen :) det bor 40 000 studenter i Uppsala, plus att det kommer ca 20 000 studenter utifrån! Du vet var du får sovplats iaf!

      Radera