onsdag 18 april 2012

Jag får världen förklarad för mig

Igår kväll satte jag mig vid datorn för att skriva ett blogginlägg. Sedan började jag chatta med en bekant och då kunde jag inte koncentrera mig längre. Jag blev så himla besviken. Ont i magen-upprörd.

Jag frågade personen hur hen(jag vill inte hänga ut nån och hen läser inte här, könet spelar ingen roll) kunde vara så brun och samtidigt så ljushårig. Efter lite omvägar runt brun utan sol och min ironiska fråga "den där kåt-brun-och-smal-grejen som var aktuell för ett tag sedan kanske?" sa personen att den tog Melanotan i sprutform. "Annars trivs jag inte med mig själv," sa hen. Melanotan - även känt som Barbiedrogen.

Vad håller vi på med? Vad är det för sjuka ideal som gör att en människa köper pulver på internet, blandar och injicerar, kanske får livshotande biverkningar, för att bli tillräckligt snygg? 

"Jag blir brun och smal, sån är världen." Och jag satt framför datorn med tårar i ögonen.
"Sån är världen."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar