tisdag 24 april 2012

Husdjur

På Christer i P3 för några veckor sedan pratade de om husdjur med ovanliga namn, och jag skrattade så jag tjöt. Någon hade döpt sin hund(en grand danois tror jag) till Spring och varit ute och rastat den på stranden en kväll. En joggare kom förbi när hon skulle ropa tillbaka hunden och skrek "Spring!" varpå joggaren vänder och kutar för livet åt andra hållet när hunden sätter av. En skitstor mördarvovve liksom, och ägaren vrålar att man ska springa! Jag kan emellanåt känna för att skaffa mig en snigel, bara för att få döpa den till Nigel.

(Har förresten märk att Eivor protesterar å det grövsta(underbart uttryck) när jag visslar The Final Countdown, jag ska filma detta nån gång, skrattar redan åt det i huvudet)

2 kommentarer:

  1. Mina katter har aldrig gillat höga toner heller, jag tror dock det snarare har med deras goda hörsel att göra och att det faktiskt gör ont i deras öron snarare än deras musiksmak.. :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, du är ju djurdoktorn! Ska spela in henne så får du ställa diagnos ;)

      Radera