fredag 13 april 2012

Ohoj!

Jag älskar verkligen att jobba kväll! Då får jag sova tills jag vaknar på morgonen, hinner träna innan jobbet och sedan är jag pigg och glad hela dagen. När jag vaknar av mig själv drömmer jag dessutom massor. I natt stekte mamma smörgåstårta i stekpannan till exempel, haha!

Idag ska jag klippa mig innan jobbet också. Man vet att det är dags när lockarna liksom förvandlats till cocker spaniel-öron. Är lite nervös, dock, jag tvättar ju håret med ägg. Och jag har inte klippt mig sen i början av januari. Den enda köpta produkten jag använder är ett man-, svans- och pälsspray för hästar hehe. Funkar även utmärkt som ansiktsvatten! 

När jag är i stan ska jag passa på att leta efter nya glasögonbågar. Eftersom mitt ansikte är helt osymmetriskt och mina öron sitter olika högt upp(skitkul när man har långa örhängen och det skiljer flera centimeter på höjden) så är det ett tidskrävande projekt som jag därför skjutit upp i flera år. Antingen blir det ett par stora svarta, eller ett par guldiga. Eller ett par grå. Eller nåt helt annat!

Lite feelgood-musik, det är ju fredag och allt:


7 kommentarer:

  1. Det är då när man får sova ut som man drömmer om snusk, det är lika bra du säger medsamma att det är därför du tycker om det. SÅ TYPISKT DIG. #håhåjaja

    Vart ska du gå och klippa dig? Söker ny bra men billig frisör! :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nähä, inget snusk alls hörru! :O Vad tror du om mig? Jag klipper mig hos Ida Rydberg! Grym! Betalade 340 denna gången, så det skiljer inte så mycket jämfört med de andra i Skövde men jag gillar henne.

      Radera
  2. Det där glanssprayet, tillför det håret fukt förutom att göra det glansigt? Som ett leave-in balsam typ eller? Luktar det nåt? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, innehåller tea tree-olja, madelolja, aloe vera och salvia, luktar barrträd och gör golvet glashalt ;) Det är ganska vattnigt, jag märker inte så jättestor skillnad i håret, men ansiktet tycker om det!

      Radera
    2. Åh, det lät ju jättebra! Vad är det för märke, var finns det att köpa och vad kostar det? :)

      Radera
    3. Sjöbogårdens pälsspray heter det, kostar 70 spänn för en liter på ÖoB, http://static2.devote.se/gallery/big/20110707/ed2acc2ee5944670c1352375e8e45f10.jpg
      Så ser flaskan ut :) En hel liter liksom, det räcker hur länge som helst!

      Radera