torsdag 19 april 2012

Förresten.

Lägenheten gick det inget vidare med. Som väntat. När jag ringde sade hon - i korta drag - "Förtur" och "Nej, vi har inget kösystem, men nu är det såhär att blablabla..."

Jag mumlade några svordomar och könsord redan innan jag ringde eftersom jag inte ville ta ut min besvikelse på lägenhetstanten. Väldigt moget och förutseende av mig. Istället för att skrika "KÄRRINGJÄVEL, antingen HAR ni väl KÖSYSTEM eller INTE?!" frågade jag alltså sansat "Vad tycker du att jag ska göra för att få störst chans att få en hyresrätt hos er?" och tackade sedan artigt och lade på.

När man har jobbat i kundtjänst vet man hur pissigt det är när folk uppför sig illa i telefon, jag vill inte bli en sån. Mamma hade i alla fall köpt kola- och pekan-glass. Jag har en känsla av att det kommer bli mycket glass framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar