söndag 15 april 2012

Helgen - Åherregud, skjut mig!

Igår var det fullt upp - jobbade först, sedan blev det grillfest med färskvaruavdelningen på jobbet! Tipspromenad, femkamp och party, det var riktigt roligt! I och i fredags(efter klippning och glasögonbågs-tittande) jobbade jag till tio och stängning i kassan. Jag är oftast inte i kassan så det kan vara lite ovant.

Till exempel har vi automater utanför kassorna där man hämtar ut rakblad, kondomer, snus och cigaretter med en förbetald biljett. 95% av gångerna folk köper sådana biljetter är det cigaretter eller snus. I fredags kom det en kille som helt uppenbart var under arton, snarare femton-sexton så jag frågade automatiskt om leg när han lämnar fram lappen, varpå han rodnar och börjar stamma. Jag ser paniken i hans ögon och tänker att det minsann inte blir några cigg om han inte har nåt leg, varför försöker han ens? Han trampar lite från sida till sida och tittar osäkert på mig. Sedan ser jag ner på lappen igen och inser att det är kondomer. Näcken. Stackaren skäms ihjäl och jag försöker ursäkta mig.
"Öh, eller oj. Förlåt. Det var ju inte alls.. öh, vahettere, cigaretter. Eeh." Fan. Skjut mig. 
Han betalade och lommade iväg och jag skämdes. Lite för att jag var dum men mest för att han tyckte det var så jobbigt. 

Nu ska jag färga håret guldkopparblont(smidigt namn). Förhoppningsvis inte orange.


4 kommentarer:

  1. Sofie då.. nu kommer han aldrig mer våga köpa kondomer utan istället för alltid få förlita sig på att sexpartnern har skydd med sig.. och om hen inte har det kommer de köra oskyddat. Du har alltså just bidragit till ökad risk för oönskade graviditeter och spridning av könssjukdomar! Fy dig :O

    Nästa gång får du göra något som väger upp, typ köra en egenkomponerad jingel i "tack för att du betalat tvavgiften"-anda fast med text som passar ämnet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, jag har förstört honom :'( Jag skulle klappat honom på ryggen och sagt "kör hårt, fast inte för hårt"!

      Radera
  2. Ahahaha underbart Sofie!!! Åh köpa-kondom-jobbigheten och så ber du om leg. Grymt! Nu ska jag gå och lägga mej och skratta åt det här!

    SvaraRadera