fredag 20 april 2012

Att göra:

Jag hade gjort en lista med ytterst viktiga ärenden som jag skulle uträtta idag. Alltså har jag tillbringat dagen med att göra allting annat förutom just det som stod på listan. Det är förbluffande hur långt jag kan sträcka mig för att undvika att göra saker jag måste.

Jag har rensat avloppet i duschen till exempel, det skulle aaaaldrig hänt om jag råkat skriva det på listan. Men mamma sa till mig att det luktade ägg i badrummet. Hon hävdar att det är för att jag tvättar håret med ägg. Jag hävdar att det är för att min bror går på toaletten där. Sedan slängde jag ur mig den otroligt vassa comebacken "ahmen det luktar ju schampo på er toa". Ha! Det fick tyst på henne. Nej, det fick det inte.

Så jag satte mig i duschen och rensade avloppet. Eller ja, jag välte in och slog höften i duschkabinskanten. En ofrivillig sälen in the style of Anja Pärson goes städtant. Mycket vackert. Men resten gick fint, tackar som frågar!

1 kommentar:

  1. Hahaha illa :P Du borde kommit hit till mig och hjälpt till bygga hönshus!

    SvaraRadera