fredag 6 april 2012

Jobb och superkrafter

Ja, ni vet. Det har varit påskvecka, så jag har jobbat. Och jobbat, och jobbat lite till. Massa barnfamiljer idag, det kryllade av små telningar utklädda till påsk-kärringar. Ack och ve och knip i hjärtat, jag älskar barn! Och de brukar tycka om mig tillbaka. Jag har alltid haft en teori om det där, det ömsesidiga tycket. En revolutionerande upptäckt kan man kanske kalla det, lite i stil med den släta korven! Är ni redo? Jag tror att det beror på mitt runda ansikte! Jag fiskar inte protester eller så, jag vet att mitt ansikte är runt och det går bra. Min poäng är att barn också har runda ansikten = connection! Det finns studier på detta om runda fejs, googla!

I alla fall brukar barn glo på mig. Inte bara titta lite extra utan stirra oavvänt på mig och ingen annan. Det kan sitta ett barn i kundvagnen och iaktta mig på håll bakom fruktdisken när jag plockar liksom, det är nästan läskigt. Förra veckan på H&M var det värsta hittills. Jag stod i kön till kassan när en unge i kassakön bredvid börjar gnälla. Mamman tröstar honom och han är tyst i några sekunder. Sedan börjar han skrika. Gallskrika så det ekar genom hela butiken. Mamman försöker förgäves få tyst på honom. Folk(jag inberäknad) vänder sig om och letar efter vrålapan, jag möter hans blick. Han tystnar och ser blidkad ut. Jag tittar bort. Han börjar skrika igen. Hjärtskärande barnskrik. Jag tittar tillbaka. Han tystnar en lång stund. Faran över? Jag tittar bort - han börjar skrika. Jag tittar tillbaka - han tystnar. Det måste räknas som en superkraft!

The babywhisperer.

4 kommentarer:

  1. jättefina cirklar du.

    jag tycker ditt ansikte är mer ovalt än runt, fast dina ögon är stora och syns väl och näsan är mer rund än spetsig, det kanske kan liknas vid barnens ansikten med? ska googla om det där med runda ansikten iaf, spännande!! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är runt. Inte klotrunt, men typ så runt som ett ansikte kan bli, hehe.. Har inte googlat själv men det måste finnas nånstans :)

      Radera
  2. haha ååh, älskar detta inlägg!! Trots att du inte fiskade protester så protesterar jag liksom Anna att ditt ansikte skulle vara runt. Inte mer än någon annans tycker jag. Jag tror mer på att det är din underbara karisma och utstrålning som har effekt på både barn och icke-barn! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är jag rund i ansiktet, det är varken bra eller dåligt, det bara är. Men vill du ge mig komplimanger ändå så tänker jag bara tacka och ta emot :D <3

      Radera