måndag 23 april 2012

Skriv, skriv, skriv, skriv! Och skriv.

Ja, ni vet, jag skriver ju på riktigt också, noveller och sånt. Skönlitterära texter kanske jag skulle kalla det om det inte lät så högtidligt och Ranelidskt. Det är varken särskilt skönt eller litterärt om jag ska vara ärlig. Men kul! Jag har gått två kurser i kreativt skrivande och vi som kände för att fortsätta träffas och ge feedback på varandras texter ses på tisdagskvällarna och trevlar oss. En vanlig vecka är det det roligaste som händer!

Skrivgruppen består av sex killar som går dataspelsutveckling på högskolan, sedan Lisa som läser Media- och kommunikationsvetenskap och så jag. Ett sjukt inspirerande gäng, jag önskar verkligen att jag hade mer tid att skriva! Eller snarare att jag tog mig tid att skriva oftare. Jag älskar den där känslan jag får, pirret i magen när jag måste tända lampan efter att jag lagt mig för att anteckna något, eller när jag lyckas beskriva något så exakt att orden vibrerar inuti när man läser dem. 

Och förutom texterna så diskuterar vi allt möjligt viktigt, som varför Emil i Lönneberga fortfarande gör så fula trägubbar efter alla hyss, och så pratar vi om katter och bältdjur och hårda karameller. Och varför man döper sina barn till engelska namn som Steve och George och Kate så ingen vet hur man ska uttala dem. Och så fikar vi! Så nu önskar jag att alla kuggar sina tentor och ex-jobb så de inte flyttar i sommar eller höst så mina tisdagar blir tråkiga igen. 

2 kommentarer:

  1. Jag vet inte om jag nämnt det, men jag kommer ju göra en helomvändning och har sökt socialpsykologi till hösten, så i alla fall jag blir nog kvar i Skövde ett tag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir alltid lika förvånad när jag märker att folk faktiskt läser min blogg, haha! Men kul KK, då hoppas vi att de andra också håller sig kvar :D

      Radera