lördag 23 juni 2012

Midsommardagen

Här har det varit pyjamasparty i natt. Vi var elva stycken, tio som sov över! Jag hade gjort alldeles för mycket mat, man äter tydligen inte en halv fläskfilé var... Men mamma har inte retat mig alls lika mycket som jag retade henne när hon hade beställt smörgåstårta.

Vi sjöng snapsvisor, spelade brännboll och kubb och åt jordgubbar och hade det mysigt. Jag måste säga att det var precis som jag hade hoppats på - härliga människor och trevligt kalas! Jag hoppas att jag hinner flytta in i lägenheten innan nästa helg, så detta kanske är min sista helg i Humlelyckan. Buhu och hurra! 

Just nu sitter jag och googlar tapetsering, ska in till lägenheten och måla i köket och se om jag kan få ner de fula, knöliga, lossnade strukturtapeterna i hallen så jag kan sätta upp nya, fina. Det blir en utmaning. Men först ska jag se hur underlaget ser ut, sedan kanske jag får ta hjälp av en målare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar