söndag 3 juni 2012

Helgen i helhet

Nu har det varit en sån där hektisk helg igen, fullt upp på jobbet och krångel med folket jag tänkte hyra lägenheten av. Och MASKERAD på det! Sjukt kul, alla hade gått in för sina utklädnader. Typ tre personer fattade vad jag var. Resten av världen är tydligen inte lika Harry Potter-fierad som jag. Helt oförståeligt, i min mening.

Jag var Kvicken. Den guldiga bollen i Quidditch. Till de som ändå inte fattade sa jag att jag var C-3PO:s ena pungkula. Då fick man tolka vingarna fritt. Det fanns även en Harry Potter där! Jag pekade på honom, sedan pekade jag på mig själv och flaxade lite. Jag såg jaktinstinkten glimta till i blicken. Ett stort ögonblick. Senare på kvällen jagade han efter mig. Han gick också ut i skogen och släpade fram en gren att använda som kvast. Beundransvärt engagemang!

Ingen annan var Kvicken i alla fall. Tre Lady Gaga fanns det, men bara två musketörer. Och bilderna jag lyckades ta medan jag var nykter(helt utan instagram-effekter - känns väldigt old school, typ som att betala med kontanter):









2 kommentarer: