söndag 24 juni 2012

Framsteg i lägenheten!

Idag har det varit full rulle i lägenheten! Först rev jag ner flera decennier av dålig smak i form av 697 lager tapet på en vägg i hallen som även verkar ha fungerat som arkebuseringsplats att döma av alla hål.


Eftersom jag inte kan tapetsera, men ändå har bestämt mig för att göra det själv, så tänkte jag att underlaget banne mig ska vara i toppklass, för allt som kan gå fel kommer ju göra det annars. Pappa hävdar att väggarna i hallen förmodligen inte varit så rena sedan de byggdes, och min ömmande nacke hoppas han har rätt. Det får han ha, jag orkar inte skrapa mer.

Sedan har jag och mamma målat köket i en tjusig glassgrön färg, jag ville stoppa rollern i munnen och smaka! En halv vägg in i målningen "råkade" mamma dra rollern över mina ben. Sedan skrattade hon elakt tills hon fick ansiktet prickigt.


4 kommentarer:

  1. Åh den ser faktiskt god ut, men vad jobbigt om du tröttnar på saker med melonsmak D: :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Omöjligt! Den är ännu snyggare på riktigt! Lite mörkare ;)

      Radera
  2. haha, hade också sånna tapeter under, rev ner allting med och börja på nytt, den grön är ju riktigt tjusig ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, jag kände att det var säkrast! Tar mycket tid bara och väggarna känns flera centimeter tunnare hehe!

      Radera