torsdag 28 juni 2012

Fånga rå!

Alla inredningsbutiker har träbokstäver. Lycka, står det. Carpe diem, Welcome och Home. Bara visdomsord och klyschor. Och det är ju trevligt, men VAR är originaliteten? Jag funderar på att köpa mig såna och skriva typ... Bajs. Väldigt moget! Eller kasta om bokstäverna i lycka till cykla.

Min kusin, Anders, beställde(i vuxen ålder alltså) prinsesstårtor till sin födelsedag en gång. Han bad att de skulle skriva "Fisk" på den ena och "Räv" på den andra.

Föreställ er reaktionen hos den som tog emot beställningen. Eh.. Fisk? Föreställ er reaktionen på kalas-gästerna när de ser "Fisk" i snirkliga bokstäver på marsipanen. Fullständigt lysande idé!

3 kommentarer:

  1. Gör det! Varför inte! Du skulle ju bli glad varje gång du såg det :D Annars får du väl ta ett namn på en stad, dock inte London eller Paris eller New York. Inte heller Tokyo eller Berlin. Så varför inte typ.. Åbo eller Vilnius. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahah, lätt! Eller istället för en bild på New York skyline - Humlelyckan skyline?

      Radera
  2. Jag håller med! Förstår inte varför man vill ha samma text som resterande Svenskar. Jag har faktiskt köpt bokstäver som ska bilda "kor är livet". Löjligt, men personligt ;P
    Kramar

    SvaraRadera