torsdag 21 juni 2012

Läge(nhet)suppdatering

Den där lägenheten, ni vet, jag har ju inte pratat om den på länge. Jag har köpt den i alla fall. Jag dansade segerdans där när vi skrivit pappren för det har varit ett sånt himla krånglande fram och tillbaka. Jag ville inte flytta in förrän det var säkert att jag fick den och eftersom tjejen jag skulle köpa den av aldrig svarade i telefonen när jag ringde så kunde jag inte riktigt ta henne på allvar.

Först var det flyttstädningen som hon struntade i. Sedan när vi sa att vi skulle träffas dök hon inte upp. Så jag smsade utan svar, sedan ringde jag upp. Då var hon i Skåne. Jag sov dåligt hela den veckan för jag var så nervös, så dyker hon inte upp! Hur svårt är det att skicka ett sms och fråga om vi kan ses en annan dag istället? Och hon bad inte om ursäkt heller. Oförskämda människa. Vem har uppfostrat alla puckon? Eller snarare låtit bli?

Nästa vecka ska jag skriva på pappren till lånet och få den sista nyckeln av henne och mamma, pappa och Jens har hjälpt mig att städa i lägenheten. Jag känner äntligen att jag kan räkna den som min. Hallen ska tapetseras om och köket ska målas, sedan är jag Skövdebo. Förhoppningsvis blir det innan nästa helg!

Och krångelmänniskan hoppas jag att karman tar hand om. Må hon trampa på lego, som Tor på jobbet brukar säga. Fast lite värre än lego förtjänar hon. Må hon få mustasch. Må hennes ena sko alltid vara för trång. Må hon få nickelallergi.

2 kommentarer:

  1. Hurra! :) Nej inte nickelallergi, usch. Men en jävla massa lego och leksaksbilar under fötterna. Och barbiehårborstar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte den jobbiga sorten, bara så hon får ont i örsnibbarna av örhängena! Haha, barbiehårborstar, eller skorna - när man hade lekt färdigt så fanns de överallt ju :P

      Radera