söndag 18 mars 2012

Sitter i solen och rensar huvudet från moln.

En lugn lördag hemma är en pigg söndag och det är förbannat skönt att slippa bakfylla. Jag har satt mig i fönstret på toaletten och blundat mot ljuset en stund. Äntligen är det vår, jag har längtat sedan september! Den långa, mörka vintern är slut och jag får krypa ut ur mitt ide, nu är det motorväg mot sommaren. Snart får jag använda min blommiga kjol igen, snart får jag rosor på kinden och solsken i blick. Snart får jag gå barfota, spela kubb på gräsmattan och hoppa studsmatta i regnet. Snart vaknar jag av fågelkvitter och kvav värme. Snart får jag sätta mig i en kokhet bil på väg till stranden, bränna fötterna i sanden och sedan svalka dem i vattnet. Snart går solen upp när jag går och lägger mig. Snart, snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar