tisdag 20 mars 2012

Jag är bjuden på MASKERAD!

Jag älskar maskerad! Kanske lite för mycket. Det är två månader kvar, men jag har redan börjat planera min dräkt; material, mönster, och hur jag ska sy. Problemet är att jag ofta tar i lite för mycket på sånt här, dessutom är jag ganska ohändig. I huvudet har jag redan köpt tyg, hönsnät, sprayfärg och så vidare. Det börjar redan lukta overkill. Jag är en sådan som skulle kunna klä ut mig till Harry Potters trollstav, göra en skitful brun dräkt och sedan tror alla att jag föreställer en bajskorv. Sedan efter en drink eller två skulle jag förmodligen springa omkring och skrika wingardium leviosa och försöka vifta med mig själv.

4 kommentarer:

  1. Eller "Aguamenti!" och spruta vatten på de övriga gästerna :D Eller om man feströker lite så kanske utbrista "Expecto Patronum!!!" och blåsa rök och sucka över att det inte blev en hjort.

    SvaraRadera
  2. DU ÄR HELT FANTASTISK SOFIE!

    SvaraRadera
  3. Hahah.. Varför inte ta indian dräkten efter "indianerna i tidan" ;)

    SvaraRadera
  4. Åh tack, Lisa :D
    Sanna, haha jag har faktiskt kvar den klänningen! Väldigt tajt och kort nu, dock ;)

    SvaraRadera