torsdag 15 mars 2012

Nu snackar hon korv igen!

På jobbet finns en korv. En ungersk salami(eller sallami som finlandssvenskarna säger, helt underbart). Den är väldigt lång och smal och luktar speciellt. Pick-salami heter den - ett tydligt bevis på ungrarnas humor. Vissa kunder undviker smidigt detta dilemma genom att kalla den "ungersk salami". Det ser jag som en utmaning. "Fear of a name only increases the fear of the thing itself", som Dumbledore skulle ha sagt. Nu är inte pick-salamin Mörkrets herre, men ni fattar grejen. Jag måste säga det. Jag får tillfällig tourettes. Salami-tourettes. Jag vrålar "Pick-salamin?!" och viftar den långa, smala, speciellt luktande korven i ansiktet på dem. Sen skäms jag lite samtidigt som jag försöker jag hålla mig för skratt.

5 kommentarer:

  1. Igår gick jag och Lisa till Coop. Min tanke var att jag skulle genomföra mitt roliga skämt: att plocka ut ett par Converse-skor och gå med dem till chark-disken, och tjoa "DOM HÄR VILL JAG HAAA!!!" Men jag hittade inte converse i min storlek. Och i charkdisken fanns ingen Sofie.

    Mission not accomplished... :(

    SvaraRadera
  2. Haha, vilken service det finns på coop :P målet är att genera kunden till bristningsgränsen :D

    SvaraRadera
  3. Mahaha! Fler såna i charkdisken!

    SvaraRadera
  4. Haha, då hade du fått en korv i fejan, Johanna ;)
    Och nu får vi Systembolaget brevdid oss också. Mitt uppträdande kommer inte att förbättras av detta, eller så kanske det gör det!
    Emmajävel, har du blogg?! :D

    SvaraRadera