lördag 31 mars 2012

Ansiktsmask


Har gjort bodybutter och passade på att gegga ihop en ansiktsmask/peeling medan det stelnade! 

Ingredienser:
Honung.  Någon matsked. Jag valde en halvrinnig sort som mamma köpt av sin jobbarkompis. Det är lugnande, renande, mjukgörande och återfuktande.
Socker. En tesked ungefär, för peelingeffekten. Vanligt strösocker går finfint!
Kakao. En tesked där också. Kakao är fett och bra för torr hud. Ögonkakao går bra. Jag valde att inte ha det i ögonen, det får man göra som man vill med. 

Jag valde också att göra det idag, när pappa skulle sälja Jens moped. Det får man också göra som man vill med, men av erfarenhet kan jag rekommendera en dag när ni inte får besök av främlingar. Pappa rekommenderar också det.

2 kommentarer:

  1. HAHAHHA typiskt att det ska komma nån när det ser ut som man har bajs kletat i ansiktet..
    Jag har med gjort en sån mask typish.. men jag tyckte inte att den va bra.. hur blev resultatet för dig?
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev mjuk och len, funkade precis som jag ville :D

      Radera