onsdag 28 mars 2012

Jag är ingen talare, men.. Jag vill tacka min mamma, min pappa, Eivor, min lärare i trean...

Ibland händer det att man förvandlas till någon annan. Ibland på morgonen, till exempel, kan jag titta mig i spegeln och upptäcka att jag förvandlats till Anders Borg. Och ibland till barbapappa, och ibland till Kommandoran.

Och när jag lyssnar på henne förvandlas jag alltid till Christina Aguilera. Jag wailar som om det inte fanns någon morgondag, det skrämmer livet ur Eivor. Två gånger har jag varit ute på promenad i skogen där ingen jävel någonsin går och stött på min granne Håkan på promenad med sin golden mitt under "CANDYMAN, CANDYMAAAAN!" följt av "Tja, tjena.. Fint väder idag.." Jag har sprängt högtalarna i bilen för jag måste spela så högt att jag inte hör mig själv. Jag sjunger med mer känsla än Ken Lee. Häromdagen saktade bilen framför in och kollade nyfiket i backspegeln. Jag tänker ta det som en komplimang.

3 kommentarer:

  1. Älskar synen av kommandoran på promenad i skogen vrålandes Candyman. Eller varför inte Anders Borg i din one piece. Eller Barbapappa som jagar Eivor med en limpa. Japp, allt funkar :D

    SvaraRadera
  2. Du är en riktig tossemaja! (tokig) Sitter och garvar åt alla dina inlägg! keep up the good work-
    Puss och kraaaan!

    SvaraRadera
  3. Apropå Anders Borg (förvisso ej i onepiece). Har du sett videon till "Pappa jag vill ha en italienare"? Där är Anders Borg i princip med. Fruktansvärt likt!

    SvaraRadera