onsdag 13 mars 2013

Tack för maten!

Min kompis Niklas och jag har startat en klubb. Vi har ingen trädkoja eller så, men det är på riktigt ändå. Vi heter "Vi som bara vill höra tack för maten nån jävla gång" och vi byter matlådor med varandra. För det är så mycket roligare att laga mat till någon mer, och så mycket roligare att få smaka någon annans köttfärssås emellanåt. En helt igenom briljant idé! Än så länge är vi bara två, men värvningsprocessen är igång.

Liksom alla klubbar har vi några regler. Niklas sa "man ska inte ha sambo för då får man redan höra tack för maten, och inga slytherinare och inga förstaårselever." Jag lade till "och det gills inte om man inte lagar maten själv - inga färdigrätter och inga husalfer". Skönt att vi håller det på en nivå som jag kan förstå.

Så idag- köttfärslimpa à la Nikolaj!


4 kommentarer:

  1. Jag vill också vara med! så fort jag flyttar till Skövde, fast det är klart mitt kök har bara två dåliga plattor och en micro så jag får laga all mat hos mamma och pappa, gills det? /Moa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du får vara med!! Dina matlagningsskills är icke att förakta!

      Radera