fredag 15 mars 2013

Spökhistorier

Häromdagen pratade vi på jobbet om kusliga saker som hänt oss. Eller, jag pratade inte så mycket, jag var den som stod bredvid och sa "snälla, nu byter vi samtalsämne", "hehe, jag är allvarlig alltså, kom igen?" och "SLUTA PRATA OM SPÖKEN!" 

Jag har hyperaktiv fantasi och är mörkrädd, samtidigt som jag är väldigt, väldigt fascinerad av det ockulta och övernaturliga. Jag älskar att prata om det, men jag har så mycket självbevarelsedrift att jag låter bli, annars kan jag inte sova. Jag bor själv och är tvungen att kunna sova ensam. Jag kan inte lägga bränsle på den elden. Det är så illa att jag ibland måste stoppa in täcket tätt omkring mig som en kokong för att det inte ska krypa något under det som i The Grudge. Jag blir tjugotvå i år. Det är pinsamt. 

Så istället står jag bredvid mina arbetskompisar, håller för öronen och lallar gällt så att jag inte ska höra vad de säger. Och jag blir tjugotvå i år. Men jag kan sova!


6 kommentarer:

  1. HAHAHA!

    Fast ja, jag är sådan jag med. Fy fan vad otäckt det är med skräckfilmer. Jag mår skitdåligt efter åt! Fast jag såg The Woman in Black nyligen, och det har gått bra efter!! Men jag var riktigt rädd under tiden jag såg den, jag fick täcka skärmen med handen ett par gånger för att slippa se det otäcka :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att du ens vågar se skräckfilm! Jag blir alldeles för rädd, usch, det är inte värt det!

      Radera
  2. Åhh! jag är som du Sofie. gillar när det är spännande (typ övernaturligt och skräck/psyk) Men jag är galet (löjligt) mörkrädd så det är inte VÄRT det. Tror att jag lever mig in för mycket i filmer :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, precis! Jag har så himla livlig fantasi att när det blir mörkt så kan man bara fylla det med alla monster i hjärnan, hu!

      Radera
  3. Du kan försöka bota det genom att titta på Dr Who. Där slutar läskigheterna alltid på ett bra sätt. Men monstren är asläskiga (och serien är till för högstadiebarn, men jag beväpnar mig alltid med kudde, så jag kan gömma mej bakom något, och fria händer så jag kan hålla för öronen...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja du har ju tipsat mig om den förut så det kanske är dags om den till och med kan bota mörkrädsla!

      Radera