lördag 9 mars 2013

Saker jag lär mig den hårda vägen

1. När man sparar ut sin lugg och försöker flytta sin sju år gamla bena två centimeter ser man ut som ett penntroll. Och flyttar man inte sin bena säger frisören "Annars får du så högt hårfäste." Om man då frågar "Ser jag... skallig ut?" svarar hon "Ja."
2. När det blir fotspår i badkaret är det dags att städa.
3. Det finns en gräns för hur ofta man kan säga "promme" om promenad innan det går från ironi till en helt naturlig del i ditt ordförråd. Den har jag passerat.

3 kommentarer:

  1. Jag tror det var Bosse-maud! :) Hihi.
    Kommer du ihåg när vi höll i den där vårkonserten?
    Puss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, haha! Hejsan Petronella ifrån plaskeby, det är dags att fälla ner sitt paraply ;) Vilka tider! Puss

      Radera
  2. HAHA! penntroll är söta! sköning!

    SvaraRadera