tisdag 12 mars 2013

Glitterspeedos och gratis glass i sikte

Nu är det lite drygt en månad kvar tills jag och Alice åker till Cypern för att bygga sandslott och missbruka all inclusive-gratisglassen. Waaa! Nedräkningen har börjat! Alice har beställt tid hos optikern för att få slipade solglasögon och jag letar no poo-solskyddsfaktor.

Solskyddsfaktor är svårt. Det finns ingenting som är 100% naturligt OCH 100% effektivt tyvärr. Förutom hallonfröolja men det hittar jag ingenstans! I fjol använde jag vetegroddsolja som sägs ha(ge mig bevis, någon!) spf20, inget bränt och fick fin färg, men det kan bero på att min hud är ganska tacksam. Fast utomlands vill jag ha något som är garanterat effektivt så jag får försöka hitta det minst dåliga.

Hit ska vi. Är det inte så man får ont i magen av den utsikten?


Och jag har berättat för Alice att detta är mitt strand-jag. 
Glitterspeedos. 


6 kommentarer:

  1. Fan vad härligt det ser ut!

    SvaraRadera
  2. Jo tjena... stackars Alice hon vet inte vad hon gett sig in på! <3

    SvaraRadera
  3. Kolla Maria Åkerbergs produkter :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det ser bra ut, men lite högt pris kanske!

      Radera
  4. åhhh Sofie, vi kommer leva livet snart är vi där !! :D

    SvaraRadera