måndag 25 mars 2013

Och mina glasögon är jättesmutsiga.

Det som har varit mindre bra(läs: BAJS i storlek med jättehögen i Jurassic Park som mobiltelefonen ligger i) med min dag:

1. Påskhandeln. Inte bara stressen på jobbet utan det faktum att imbecillen som gjort omslaget till den gravade laxen stavat "skivor" som "skiver".

2. Jag ville göra falafel idag. Minns ni sist? Jag köpte färdigkokta kikärter och det slutade med att hela stekpannan var en kikärtsklump och jag hade massa spiskummin över som jag inte visste vad jag skulle göra av så jag hade det i nästan allt jag lagade, för det är ju synd att det ska gå till spillo, och sedan var jag trött på tacos(det är spiskummin i tacoskrydda) i flera månader, minns ni det? Nähä, men så var det i alla fall. Så jag köpte ärter och blötlade(för det är tydligen det man ska göra) igår så att jag skulle kunna göra falafel idag. Men köpte jag kikärter? NEJ. Jag köpte fucking gula ärter som man inte kan göra NÅNTING med förutom ärtsoppa och det gillar inte jag. Så nu kommer det sluta med att jag står där med sju liter spiskumminärtsoppa och INGEN FALAFEL för universum bara jävlas med mig. Slösat bort tio spänn på gula ärter när det är extrapris på lösgodis, tänk hur mycket jag hade fått för en tia. Åh, jag vill bara lyssna på Ronan Keating och lipa.

3. Två av de saker jag avskyr mest här i världen är smulor under fötterna och att plocka fram dammsugaren. Dessa två oviljor för nu krig mot varandra i lägenheten och i väntan på resultatet går jag runt och borstar av fötterna mot varandra vart tredje steg. Lite på samma sätt som jag har löst tvättviknings-aversionen. Jag lägger bara all ren tvätt i en hög på bordet, jättesynligt och jätteivägen tills jag är så irriterad på den att jag måste bli av med den om jag så ska behöva vika den och stoppa in den i garderoben.

2 kommentarer:

  1. Du bäddar min säng så dammsuger jag åt dig. Deal.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag gillar inte att bädda heller :(

      Radera