fredag 22 mars 2013

Påskris då förhelvete

Det bästa med att vara hem-hemma(förutom min familj som enligt sifo-undersökningar visat sig vara den överlägset bästa i galaxen) är:

Köttbullar med lingonsylt. Mammas.

Att ligga mellan sina föräldrar i soffan, placera sig lite lägligt, peka på axlarna och säga med sin mest dotterliga röst "Kan inte du massera mig lite hääär? Liiite, snääällaaa?". Och efter att den ena föräldern tröttnat byter man sida och gör om proceduren. De älskar ju mig och sen spelade jag faktiskt Bingolotto med dem i söndags. Visst, jag kanske vrålade "BINGO!" efter varje siffra, men jag stod ut. Jag duttade till och med. 

Att om man inte orkar betala de 15 spänn det kostar att köpa påskris kan man gå ut i hem-hemmaträdgården i kylan och kolmörkret med ficklampan och plocka eget. Och trots att mamma säger att vi bara har hängbjörkar ställer man sig under träden och sliter upp fastfrusna smågrenar ur skaren. Men det blev ett påskris i alla fall, om än något asymmetriskt. 



1 kommentar: