torsdag 27 december 2012

Julen - en sammanfattning.

Helt plötsligt var julhelgen slut. Och snart är det nyår och efter nyår vet alla vad som händer - SEMLOR, tätt följt av vitsippor och sommar.

Men tillbaka till julen.Humlelyckan(huset heter så) är efter köksrenoveringen utrustad med golvvärme. Alltså spenderade vi(inklusive katterna) 90% av tiden på det mysvarma golvet. Det är lite som en hamamsten. Fast alla är påklädda(gränsfall på pappas långkalsonger). Och i köket. 


Jag har även låtit hela familjen klämma på mina biceps(jag har nya hantlar) och med ett viss mått övertalning fått dem att hålla med om att de blivit biffigare. Ingen Bregott här längre. 

Jag fick massa bra julklappar, bland annat en elektrisk tandborste och Jens fick en rakapparat. Vad nu det vill säga? Jag fick crème brûlée-kittet men skäggmössan var slut. Men jag älskar att de fattade att jag inte var ironisk när jag sa att jag ville ha en sån. Och av Hanna fick jag äntligen en brödrost! En illrosa som blev superfin i mitt mintgröna kök!

Och pappa berättade historien om när hans gamla jobbarkompis ströp en räv. Som jular är mest, alltså! 

1 kommentar:

  1. Mysigt! Fick också en eltandborste.. skitläskig. Hela huvudet skakar!

    SvaraRadera