fredag 16 november 2012

Problemlösning 2.0

När man bestämt sig för att sluta köpa Nutella, för man bara äter upp det. På Mariekex som en liten macka. Mellan Mariekex som en liten DUBBELmacka, som en egendesignad Ballerina med extra nougat. 

Ja, när man slutat köpa Nutella. Och det INTE är lösgodis-extrapris på jobbet. Då är det ju ingen fara, för då har man inget sött hemma, eller hur? Bara det vanliga i kylen, mat, pålägg och sådär.

TROR man. Men det finns ingenting som gör en(mig) så påhittig som att tillfredsställa sötsuget. Det finns bara lösningar.

"Nää, men jag ska bara mikra en kanelbulle(kvar från kanelbullens dag) för det luktar så gott i lägenheten då. Oj, en varm, mikrad bulle... Det vore synd att slänga..."

"Näää, men jag ska kolla på film, då får man göra sig en kopp varm chokladbollsmet. Det är ändå fiberhavregryn. Som gröt, typ."

"Nääääää, men nu är det fredag. Har jag nåt att äta till efterrätt nu när jag lagat matlådor och allt? Nähe? Vad har jag i kylen då? Crème fraîche + marmelad + granatäpplekärnor = efterrätt = problem löst."

Problemet löstes så bra att det löstes en gång till sen. Efter-efterrätt.

2 kommentarer:

  1. Vill absolut ses! Haft så dåligt samvete när jag inte hunnit kika hos dig än! Är ledig ganska mycket framöver :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dåligt samvete ska du inte ha, det vore bara roligt att ses :D Vi får styra upp det!

      Radera